Organisatorische vragen
Wanneer kan ik mijzelf of mijn kind aanmelden bij uw logopediepraktijk?
U kunt in veel gevallen zonder verwijzing bij ons terecht. Soms is het echter nog noodzakelijk om een verwijsbrief van een huisarts, specialist, tandarts of orthodontist te hebben. Wij kunnen u daar in het eerste contact meer over vertellen.
Logopedie wordt vergoed vanuit het basispakket. Bij cliënten van 18 jaar en ouder wordt daarbij wel eerst aanspraak gemaakt op het eigen risico.
Bij wie brengt de logopedist de behandeling in rekening?
Heeft uw logopedist een contract met uw zorgverzekeraar, dan brengt die de behandelingen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar in rekening. Logopediepraktijk Snoeren en De Kruif heeft met alle zorgverzekeraars een contract. Heeft hij of zij geen contract met uw zorgverzekeraar dan ontvangt u de rekening. Afhankelijk van uw verzekering komt u wel in aanmerking voor vergoeding van (een deel) van de kosten.
Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met een behandeling?
Het kan voorkomen dat u als cliënt /patiënt of als ouder van een minderjarige cliënt /patiënt een klacht heeft over de logopedist of over de logopedische behandeling. Vanzelfsprekend kunt u dit eerst aangeven bij de behandelend logopedist. U kunt er ook voor kiezen contact op te nemen met Corrie de Kruif of Ingrid Snoeren, de klachtenfunctionarissen in onze praktijk.Mocht uw klacht naar uw idee onvoldoende zijn afgehandeld, kunt u contact opnemen met de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF), de beroepsvereniging voor logopedisten.
NVLF
Postbus 75
3440 AB Woerden
Telefoon: 0348 - 45 70 70
Het klachtenrecht voor patiënten is overigens vastgelegd in de Wet Klachtenrecht Cliënten Zorgsector. Het klachtenrecht van de NVLF is hieraan verbonden. Onze logopediepraktijk volgt de klachtenregeling van de NVLF.